torsdag 29 september 2011

Effektivitet

Ja idag känner jag att jag har varit riktigt effektiv. I alla fall på förmiddagen. Erik och Sebastian gick ut på en promenad efter frukost.
Erik var inne i badrummet när Sebastian kom in dit med sina skor i handen. "Den" sa han och ville tydligen bli påklädd för en liten tur ute i det gröna. (Gula, röda, orangea)
Så fort dom hade satt sina små fötter utanför tröskeln satte jag fart. Hade ju gjort en del saker lite innan dom gick iväg också. Så när klockan sen blev tolv hade jag plockat fram frukost, plockat bort den igen och diskat efteråt. Bäddat sängar, duschat, dammat, dammsugit, kokat rotmos och fläsklägg OCH bestämt mig för att vi skulle till sandlådan på eftermiddagen.
Så eftermiddagen har spenderats med hink och spade i sanden, på mage i rutschkanan och inne hos mormor för mellis och middag.
Nu sover grisen så jag tänkte att jag skulle avsluta dagen med ett eller två kapitel i min bok. (Den jag skriver alltså, inte Svärdet och Spiran, trots att det är typ en av världens bästa böcker.)

Imorgon har jag för mig att vi inte ska göra nått speciellt, så det ska vi säkert. Hoppas Erik vet.

Tack och hej skivad ost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar