lördag 3 september 2011

Är ju för i helvete hemma......

En sak som förundrar mig lite mer än annat just nu är fenomenet mobiltelefon.
I min alldeles egna speciella värld har jag hela tiden trott att mobiltelefonen ska användas när man inte är hemma. För att folk ska kunna nå en utan att man har sin hemtelefon i närheten. Och för övrigt har ju folk klarat sig utan mobil i alla tider förut.
Men iallafall. Ibland när jag pratar med en del människor i min vardag kan det låta så här:

"Vart fan var du igår, jag ringde hela dan!"
"Jag var hemma."
"Men varför hade du inte mobilen på då??!!"
"Eehh för att jag var HEMMA??!!!"

Erik gjorde ett helhjärtat försök imorse med att försvara varför han har sin mobil på hela dagarna.

"Alla jag känner ringer ju till den, mamma, mormor och morfar, daniel m.fl."

Javisst det låter ju jättebra, men om mobilen skulle vara avstängd varje dag hela dagen så skulle ju kanske folk till slut fatta och faktiskt ringa hem till oss.

Nej jag säger av med mobilen ibland och var inte så jävla tillgängliga hela tiden. Det finns inte mycket som är så viktigt att det inte kan vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar