onsdag 7 september 2011

Drömmar

Jag drömmer om den där dagen när vi åker med vår flyttbil och ställer den på vår egen garageuppfart. Hur vi bär in alla möbler i vårat eget hus med egen trädgård.

En trädgård där jag ska ha fruktträd. Äpple, päron, körsbär och plommon. Jag ska ha bär och grönsaker i långa rader. Jordgubbar, hallon, blåbär, smultron, björnbär. Potatis, morötter, sallad och gurka. Tomater, rabarber, squash och färska örter. Sen ska det planteras fina blommor och växter, läggas stenar och sättas ner utebelysning i gräsmattan så där snyggt som det är i inredningstidningarna.
Jag ska med stor omsorg välja ut fina utemöbler där vi kan sitta på sommaren och grilla och umgås och äta av allt som odlas.

Inne i huset ska jag ha ett stort lantligt kök med skafferi man går in i, stor köksö och många fina burkar med specerier i. 
Vardagsrummet ska vara stort och luftigt men ändå ombonat och hemtrevligt.
I tvättstugan ska det också vara rymligt med mycket förvaring, och i lilla badrummet ska det finnas ett stort bubbelbadkar för 2. (badrummet ska givetvis ligga invid föräldrasovrummet, barnen får ett eget badrum)
Det ska självklart finnas ett duschrum också för den som inte vill bada varje dag.

Intill stora sovrummet ska, förutom det stora badrummet, en stor walking closet ligga. Nu pratar vi alltså Carrie i Sex and the city stort. 

Där ska vi leva med våra barn. Mysa till det på vintern och tända i våran egen brasa som ska finnas i vardagsrummet.

Det är det här som är det fina med drömmar. Man behöver inte begränsa sig.
Talade jag om att vi ska ha en JÄTTEstor pool på baksidan med ett gigantiskt trädäck runt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar