onsdag 21 september 2011

Lunch, lek och för stora regnbyxor

Har idag varit hemma hos Fia och Robert med lillgrisen och lekt med grabbarna.
Eller ja, Sebastian har lekt och jag har umgåtts med Fia. Det var trevligt. Bestämde mig ju för ett tag sen att jag måste se till att få tillbaka vännerna jag mist. Måste bara ta en i taget.
Vi pratade idag om hur skönt det var sist vi träffades. Fia och pojkarna var här hos oss. Då hade vi inte sett varandra eller ens pratat med varann på 5 år ungefär. Men det kändes som vi hade pratat med varann förra veckan. Det var som om ingen tid alls hade förflutit. Trots det har Fia fått två barn, köpt hus och jag har förlovat mig, fått barn, köpt och sålt en lägenhet och utbildat mig till Uska. Men det känns ändå som om vi aldrig var ifrån varann. Det måste vara då man är riktigt bra vänner kom jag fram till.

Hade i alla fall väldigt trevligt där i Nykyrka. Det blev lunch, mellis och lek ute. Sebastian har ju inga regnkläder än så vi fick låna byxor och stövlar. Ska till Ullared nu i Oktober och inhandla hela vintergarderoben. Det gick bra att gå i stövlarna men byxorna åkte av hela tiden. Han är ju så mager som de säger på BVC.
Kom hem så sent så det var bara att äta lite mat, bada barn och sen lägga honom i säng.
Nu sover han som en stock. Vilar ut inför morgondagens äventyr. Precis som hans mamma snart ska göra.

Ses imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar