lördag 3 september 2011

Åhh sköna lördag.

Visst är det väl ändå härligt med helg?
Jag känner att jag alltid måste ta till vara på varenda sekund dom helger som Erik är ledig.
Samtidigt som jag tycker att vi måste passa på att göra en massa saker, tycker jag att vi inte ska göra ett skit.
Ligga hemma i soffan och bara mysa vi tre. Jag, Erik och Sebban. Titta på film och slappa.
Men sen när måndagen kommer skulle jag få så dåligt samvete över att vi inte gjort nått. Därför brukar vi se till att vi både ger oss iväg och är hemma.
Den här helgen till exempel har vi varit hemma och tittat på film, varit på födelsedagskalas, handlat, städat, hälsat på de äldre,(Eriks mormor och morfar) lagat storkok och varit ute på långpromenader. Imorgon väntar långpromenad i skogen, tacogratäng och själv ska jag till min mormor och äta lunch alldeles för mig själv. Få äta i lugn och ro utan nån som klättrar på mig, ropar på mig och vill sitta i mitt knä under halva måltiden.
Sen är den här helgen till ända och det är nästan två veckor tills nästa gång vi får göra allt och inget tillsammans.

Men det känns ändå skönt att ha något varje vecka att se fram emot och längta till:
kvalitetstid med min alldeles egna fina lilla familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar