tisdag 20 september 2011

Förkylning och brunsås

Ja Sebastian har drabbats av förkylning. Igår var vi ute i skogen i 2 timmar och plockade kantareller. Hittade ganska många med tanke på att det var på sluttampen. Han blev nog lite kall där ute och fick förkylning när vi fick svamp.
Men han verkar inte vara så ledsen för det.
Tittade ikväll på Landet brunsås igen. Guuud vilket bra program. Det är klart att jag alltid egentligen har vetat vad jag stoppar i mig men man blundar så lätt för det. Man vet ju vad man tycker om och fortsätter helst med att äta det.
Tänkte att jag skulle testa en grej nu i höst. En gång i veckan ska jag prova att äta nått jag aldrig ätit förut. Ska ju helst vara något nyttigt förstås, annars förlorar det ju sitt syfte lite grann. Så den här veckan kanske vi skulle köpa hem svartrötter och  tugga på??
Måste ju finnas recept på hur man tillagar och äter dom.
Det är min grej i höst: att testa ny mat. Och kanske gå ner några kilon på köpet.

Hur bra vore inte det???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar