tisdag 6 september 2011

Svullen läpp och gos med okänd

Jaha den här dagen har flutit på den också. Började med att vakna klockan halv 7 med en Sebastian på armen. Hade sovit hos mig sen klockan 2. Inte mammavänligt.
När klockan sen hade blivit 9 hade vi ätit frukost, diskat, duschat, klätt på oss, bäddat, vikt tvätt, Sebban hade slagit i läppen mot tänderna och började nu få boxarläpp och vi var nu på väg till kyrkan för öppet hus.
Där träffade vi både söta mammor och barn.
Sebastian blev lite extra förtjust i en liten kille vid namn Albin. Efter att han den första timmen snott till sig alla leksaker de andra barnen försökte leka med, la han sig på golvet vid den 8 månader gamla Albin och började helt apropå ingenting att gosa med honom.
Snacka om gulligt när den där andra lillkillen började gosa tillbaka. De trivdes med varandra direkt och det måste varit kärlek vid första ögonkastet. Tänk ändå vad härligt att barn kan vara med varann på det där sättet direkt när de träffats. Skulle någon jag träffar för första gången bara börja gosa in sig med mig skulle jag fan skrika högt av förskräckelse. Skulle det dessutom vara en man som så modigt tar sig friheter skulle jag knäa honom i skrevet. Men barn nöjer sig med det mesta och kan i princip leka med vem som helst. Vi vuxna väljer vänner med omsorg. De ska ha samma intressen som vi, ha samma status i samhället och vi måste trivas ihop direkt. Jag tycker att vi ska vara lite mera öppna när det gäller nya kontakter. Skaffa mer vänner och prova dom ett tag. Bara för att ett par jeans inte känns helt hundra vid första provningen betyder inte det att vi inte kan köpa dom. Dom kan ju faktiskt kännas bättre när man provat dom ett tag. 

Så köp fler par jeans. Man har alltid öppet köp.

1 kommentar:

  1. Jag ska också börja gosa med folk sådär, undrar vad dom säger då...? Jag väljer inte alls vänner med omsorg, jag umgås med nerknarkade alkoholister vars bästa vän är en barbiedocka utan ett vänster och som färgen i ansiktet har flagnat av på. Det är visst ett snille av mig också, borde starta en såndär blogg...
    /Stora Lillebror

    SvaraRadera