fredag 23 september 2011

4 liter meducin

Det är vad jag skulle behöva. 4 liter meducin som är bra för sjukdom.
Ont i halsen, slö i kroppen och snorig i näsan.
Jag behöver inte kunna polera möbler med den för det har jag annat till.

(Skrev inget igår pga sjukdom uppenbarligen.)

Idag har det inte blivit många knop här hemma. Erik har varit iväg och plockat lingon. 2 liter blev det. Det är ju inte så vi kan sälja men det räcker i vinter till oss.
Så nu är det snart klart. Saft, sylt, marmelad, dricka och gelé. Har bara gelén kvar men det ska mormor hjälpa mig med.
Jag är en riktig jävel på saft och sylt men gelé känns farligt. Skulle bli så grymt besviken om jag förstörde så mycket fina bär. Som pappa ofta sa till mamma när hon frågade om inte han kunde laga mat ibland. "Varför ska jag förstöra ingredienser när du ändå gör det bättre än mig?"
Sanningens ord tycker jag. Vi kan hålla oss till vad vi kan. Det är tydligen därför Erik aldrig dammsuger eller skurar toan. Måste vara så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar