söndag 7 oktober 2012

Ullared

Ja nu är den här höstens Ullaredsresa överstökad. Skööönt. För fy fan vilken pärs vi gick igenom.
Mamma hade hört från en ganska säker källa att det inte brukar vara så mycket folk runt lunch. Den personen åker nämligen lite senare än vad vi brukar när hon åker.

I fredags åkte vi till pappa och Lotta och lämnade lillgrisen. Han skulle stanna där över natten och sen vara med dom under dagen igår eftersom jag inte tyckte att Ge-Kås är rätt plats för honom en hel dag.

Vi lämnade Linköping vid 8 på morgonen och när vi väl kom fram till Ullared var det kö in till varuhuset runt, runt, runt hela jävla skiten. Har ALDRIG behövt stå i kö förut för att få komma in. Vi köade nog i 45 minuter innan vi var inne.
Där inne var det satans mycket folk och jag märkte inte av att det var lunchtid. Det var lika mycket människor som det brukar.
Klockan 17 hade vi hittat massa kläder till Sebastian, fodrade regnkläder, t-shirts, långärmat, snyggtröjor, myskläder, jacka, och mycket mycket mer.
Till Isolde hittade vi jättefina små flickkläder vi tog i lite större storlekar så hon har att växa i.
Sebastians alla julklappar är färdiga.
Erik fick kläder och till och med den här bortprioriterade mamman hittade lite. Trosor, 2 linnen, mysbyxor och en jätteskön snygg stickad tröja.
Då, klockan 17 ställde vi oss i kön till kassan. Precis som mamma, Janne och dom andra gjorde. När klockan sen var 18 hade mamma och dom precis kommit ut. Vi stod fortfarande i kö så dom skulle gå och ta en kaffe.
När klockan var 18:23 ringde jag mamma och sa att de fick åka hem. Vi stod fortfarande i kö.
Klockan stod på 19:55 när personen före oss började lägga sina varor på bandet. Då hade vi köat i 3 timmar FÖR ATT FÅ KOMMA UT!!!

När vi sen satt i bilen och jag ringde till Lotta för att tala om att vi nu äntligen var på väg hem, sa hon att vi kunde hämta Sebastian idag efter frukost.  Så han fick 2 nätter hos "Moussa".


Till nästa Ullaredsbesök måste jag:
*Packa ner riktig matsäck. Typ kyckling och potatissallad att packa upp picknick-style mitt i gången när kötiden börjar bli löjlig
*Förbereda barnvakten på att vi möjligtvis typ kanske inte kommer hem. Alls.
*Ha med mera pengar
*Börja min shoppingrunda vid heminredning. Har inte hunnit dit de senaste 4-5 åren.

Sa jag att jag var tvungen att amma Soldan 2 ggr i kön?


Här är han i en ny pyjamas på sin alldeles nya BobbyCar.


 Och Soldan fick också ny pyjamas förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar