lördag 27 oktober 2012

MMO

Jag lider av en sjukdom. Jag kallar den MMO. Måste Möbla Ofta.
Erik brukar alltid sucka så fort jag säger: "jag tänkte vi skulle flytta om lite".

"Mmmm"- säger han och ser så där måttligt road ut. Det har gjort att jag alltid möblar om utan honom. Vilket rum det än är, hur tunga möblerna än är och hur mycket annat jag egentligen skulle behöva göra.
För några veckor sen var det vardagsrummet som fick sig en skönhetsbehandling. ALLA möbler bytte plats. Kändes fantastiskt när det var klart. Det blev öppnare, ljusare och mer logiskt på nått sätt.

Idag har jag möblat i Sebbans rum och i köket. I Sebastians rum blev det kanonbra. Pappa och Lotta skänkte bort en fet-tv och vi nappade på det direkt. Erik åkte och hämtade den, och jag var ju då tvungen att möbla lite för att det skulle bli bättre plats för honom att sitta i sitt rum och titta på tv.
Det blev jättebra.

Nu när jag tittar in i köket ser jag att vi har det så kalt hemma hos oss. Jag är ju lite grann av en pedant. Saker ska ligga på sin plats och jag HATAR krimskrams och för mycket prylar. Jag köper gärna nya ljusstakar, prydnadssaker, godisskålar och annat, men man har bara ett par saker framme åt gången. Erik hatar att jag hela tiden skäller när saker ligger där de inte ska vara.

Han säger alltid: "det är väl inte så farligt". JO det är det.

Vi har ett ganska snyggt och välstädat hem ialla fall, men jag känner nog att det inte är så ombonat och hemtrevligt.
Men jag skulle nog kunna flytta om lite grann får vi se hur det blir.

Ja, häromdan kom Sebastian och satte sig tätt intill mig i soffan och sa: "Mamma, deska ej".

Just det. Det betyder "Mamma, älskar dig".

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar