onsdag 24 oktober 2012

Onsdag

Idag har vi varit på stan och fikat med lite öppet hus-mammor. Trevligt som attan.
Framförallt eftersom man vet att de bor i Malmslätt de också. Bra att hitta lite mammor här där vi bor, med barn man kan leka med.
Isolde sov hela tiden på stan så just nu är hon vaken, pigg och lite svår att tillfredställa. 

Ja just det. WOHO!!! I måndags nådde jag mitt första delmål i viktminskningsproccesen. Gått ner 5 % av min totala startvikt. Tog lite längre tid än vad jag hade tänkt, men dom säger ju att det tar dubbelt så lång tid att tappa, som det tar att lägga på sig. (Hoppas jag verkligen inte stämmer med tanke på att det tagit mig sammanlagt 10 år att gå upp)
Men jag känner mig nöjd. Och att ta viktisarna på brevkurs känner jag var ett väldigt smart val. Har ett mycket mer avslappnat förhållande till det nu när jag inte har en pekpinne i fejset varje vecka.

Så nu är det dags att sikta in sig på nästa mål. Det är att komma ner till vikten jag hade när jag blev med Sebastian. Det är 81 kilo vilket betyder att jag "bara" har 2 kilo dit. Det ska väl snart vara gjort eller vad tror ni?

Så här kan man också sova förresten. Min älskade lillgris :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar