torsdag 4 oktober 2012

Sova borta

Efter mycket hårslit och frågande har vi nu hittat sovplats till Sebastian till imorgon. Jag, Erik och Soldan ska åka till Ullared på lördag men känner inte riktigt att det är en resa Sebban behöver följa med på.
Så den söta lilla grisen ska sova hos morfar och Lotta. Kommer nog bli supermysigt. Han är ju faktiskt ganska lätt. Dom 3 ggr tidigare han sovit borta har det mest varit jobbigt för mig.

Ja kanske inte den senaste gången. Då låg jag på förlossningen och födde barn mitt i natten så jag funderade nog inte så mycket på det just då.

Igår hade vi innehäng hela dagen. Hade först tänkt åka till Valla men lilla nyckelpigan var helt igensnorad på morgonen så jag tänkte det var bäst att stanna inne. Det blev soffmys med film medan regnet öste ner.

Idag har vi varit hos syster och ätit mat. Isolde fick hela munhålan renslickad av hunden som tyckte att spädbarns-spya var en delikatess. ( till skillnad från Janne som blev kräkad I munnen av Sebban när han var liten, och tyckte inte alls att det var gött) Och Sebastian kallad alla för bajskorv.

Imorn blir det öppet hus i vanlig ordning, lunch, Hem till gården och på kvällen ska jag ta barnen, åka till pappa och lämna Sebban där för övernattning. Sen på lördag blir det shopping shopping shopping.

Att göra-lista:
1. Lära Sebastian ett nytt ord. Bajskorv börjar bli tjatigt
2. Börja borsta Isolde i munnen varje gång vi varit hos Linda. Blöt hund kanske inte luktar gott, men det gör inte barn slickat av hund heller.
3. Skriva upp "tålamod" på Ullaredslistan och se om de har några burkar med sånt. Billigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar