tisdag 2 oktober 2012

Egentid år 2037


Idag har vi inte hittat på så mycket. På förmiddan var vi ju på öppet hus förstås. Det är ju tisdag.
Det är alltid så roligt. Att se alla andra barn och hur Sebastian förhåller sig till dom. Han snor grejer från dom ibland, skäller ibland och leker snällt ibland.

Idag lekte han snällt med Vide, snodde grejer av Manfred och skällde på en ny liten tjej vi inte träffat förut. (Typ en av de absolut sötaste små tjejer jag sett i hela mitt liv). Bara för att hon också ville leka i dockvrån.

Hemma igen funderade jag lite över hur det är med den här "egentiden" alla föräldrar hela tiden säger att de behöver.
Tänkte ju att jag själv skulle fått lite egentid när barnen sov middag. Problemet var bara att Isolde sov när vi lagade lunch. När vi ätit var hon vaken och Sebastian sövdes. När jag sen hade fått henne att sova igen vaknade Sebastian.

Ibland tänker jag när Erik är hemma, att jag ska få egentid. Brukar då gå och sätta mig på toaletten, oftast med en tidning som sällskap. När ska man annars läsa den lixom.
Efter 2 minuter på holken kommer det nån och knackar på dörren.

- Mamma?!!
- Mmm
- Mamma?!!
- MMmm
- MAMMA??!!!!!!
- JA??!!!

Så öppnas dörren och in kliver Sebban. Vad kan det vara som är så viktigt att inte pappa kan hjälpa honom?
Jo, han vill ju just då när jag sitter där i min ensamhet och njuter (?) av lite egentid med tidning, leka med handtvålen, toaborsten, vattenkranen och måste absolut få veta Marie Hagbergs bästa dejtingtips, hur han ska få drömhåret, och vilka jeans som är rätt för hans kropp ur mitt nya viktväktarnamagasin. Som jag just sitter och läser.

- Snälla Sebastian jag försöker bajsa.
- Nejje
- Jo.....SNÄLLA ERIK KAN DU KOMMA OCH HÄMTA HONOM?!!!!
- SEBASTIAN KOM TILL PAPPA!!
- Nejje
- SEBASTIAN NU FÅR DU GÅ UT, MAMMA FÖRSÖKER BAJSA, FÅR JAG GÖRA DET   IFRED??


Har upptäckt att huset vi bor i är extreeeemt lyhört. Sååå mina grannar vet nu för tiden hur ofta, och vid vilka tidpunkter jag går och gör nummer 2.

Imorgon ska jag gå ner i tvättstugan och sätta upp lappar. Ifall någon granne missat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar