söndag 14 oktober 2012

Köttig näsa

Idag har vi haft riktigt söndagsmys. Frukost, tidigt som satan. För Erik och Sebastian ialla fall. Den här mamman fick sova lite längre än de andra. Skööönt.

Sen har vi tittat på film, städat bort på balkongen och gjort den redo för hösten/vintern, städat i en garderob i hallen, (eftersom jag pga Veronicas ambitiösa person som organiserat om i hela sitt kök fått panik över mitt eget hem) och bäddat rent i sängarna.

Det är ialla fall helgmys i min värld.
Erik kom ju hem igår efter 2 och en halv dag på Färöarna så idag ville vi inte göra så mycket. Ja och den silikonfyllda vilsna lilla flicksnärtan hade inte visat nunan en enda gång.

Veckan som kommer blir det barnsång, öppet hus, födelsedagskalas för Ludvig som blir 6 år på fredag, och barnens farfar kommer på besök för första gången sen Isolde föddes. Sen tror jag inte att det är nått mer inplanerat. Men i min totalt förvirrade hjärna kan vad som helst gömma sig. Som varje dag när jag går runt och skäller på Erik för att han har förlagt mina saker jag letar efter. När jag sen hittar grejerna och kommer på att det var jag själv som faktiskt la dom där brukar jag aldrig erkänna. Låtsas fortfarande att det var Erik som la dom där.

En sak till. Tog lite kort på mig själv igår. Kanske till ny profilbild på fejjan eller nått vad vet jag. Och då såg jag det. Erik hade rätt där på förlossningen när han sa att Isolde inte var så lik honom. Jag HAR en rätt köttig näsa. I alla fall om man jämför med Erik. Och inte nog med det. Ser ni att jag har ett litet lazy eye också?  Eller åtminstone ett mindre öga än det andra. Såg betydligt mer komiskt ut INNAN jag sminkade mig. Bara så ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar