tisdag 23 april 2013

Magsjuka

Usch och fy och blä!

Magsjuka är typ nått av det äckligaste jag vet. Och Sebastian var tvungen igår att kräkas både i vardagsrummet OCH hallen innan han kom ut i dörrhålet till tvättstugan för att lägga ut en där också.

Emilia kom som en räddare i nöden för att passa den där lilla fian så hon inte skulle krypa runt i ena rummet medan jag torkade i det andra.

Så instängda i Sebastians rum lekte dom tre när jag fick torka, torka, torka, tvätta matta och duscha. Men det gick bra. Isolde var inte ledsen en enda gång där inne. Ja inte förrens hon hörde mig utanför dörren iallafall, men då var jag redan klar.

Och inte var det nog med den otrevliga sysselsättningen så där på söndagskvällen. En annan blev ju också dålig i magen. Så idag har Erik varit hemma från jobbet och tagit hand om kräkSebastian och lite Isolde, medan jag tagit hand om magsjukeLena och lite Isolde.
Sån tur att man kan dela både på sig själv och barnen.

Så nu är det bara Erik kvar som ska bli magsjuk eftersom Isolde hade sin lilla kräkfest i torsdags natt, då hon kräktes ner hela sig och sin säng. Känns så härligt att ha barn, då denna företeelse inte är den sista på långa vägar. Det är ju nått man kallt kan räkna med som förälder. Att man får ta hand om mycket spya. Men hellre lite barnspya nu än tonårsjävlig fyllespya om 12 år och framåt.

Men nu är det väl dags för sängen, så vi kan ta hand om Erik imorn när han blivit smittad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar