onsdag 17 april 2013

Lycklig

Idag har Erik varit ledig. Varför?
Jo för jag har varit hos doktorn och tagit bort en hudförändring på ryggen. Så nu är aset skickat på analys. (Ryggpluppen alltså, inte Erik)

Men innan vårdcentralen fick jag jäkta mig till skolan för att hämta Emilia. Hon hade tydligen fått en läderkula skjuten mitt i ena ögat.

Tur att man har storasyster så nära då.

Och ikväll har vi haft Liselott här på tacomiddag. Jättemysigt. Första gången hon var här.

Igår kväll, när jag lagt mig tänkte jag lite på sån där film med kärlek som får det att göra ont i bröstet. Krig och fred, Stolthet och fördom, Trettondagsafton. Sån där film där, när huvudpersonerna förklarar sin kärlek för varandra, blir man helt upprymd och man tappar andan. Det liksom svider i bröstet över hur fantastisk kärlek det finns mellan dom. Sån där kärlek som knappt finns på riktigt.

Men när jag låg och tänkte, tänkte jag på Erik, och fick den där känslan i bröstet. Och där kände jag hur absolut fantastiskt och extremt lycklig jag är tillsammans med Erik.

Ni vet, så där lycklig man bara blir på film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar