lördag 13 april 2013

Försov oss??!!

Nja inte oss kanske, men vi försov mig imorse.
Isolde sov ju inte så bra inatt då som hennes mamma hade velat. Så imorse när nyckelpigan vaknade fick Erik och Sebban ta henne så jag fick sova en liten stund till. Utan henne.

Det var superskönt, men resulterade i att vi inte riktigt hann till öppet hus, med tanke på att jag inte drog upp mitt sorry ass från sängen förrens klockan blivit tio i nio. Sen dog jag ju lite grann också när jag såg att det regnade ute (?!). BLÄ!

Fast hellre regn än snö iallafall.

Jag och Sebastian bestämde att vi skulle åka på en liten tur han och jag. Eller, jag bestämde och han fick liksom helt enkelt följa med.

Först blev det en tur till Ikanohuset för att klippa Sebastian, vilket han ännu en gång klarade utmärkt. Det är ju då själva satan att han ska fixa att sitta alldeles still där men ingen annanstans. Han blev jättefin iallafall.

Sen for vi vidare till NetOnNet och köpte en DVD-spelare till hans rum som inte gör att alla figurer i alla filmer vi äger ser ut som Shrek. Ja att dom blir gröna alltså.

På eftermiddagen fick vi besök av mormor Ingegerd och morfar Nisse, som bjöd på pizza och anekdoter. Mysigt.
Kvällen har vi ägnat åt Mr James Bond.

Ganska skönt ändå nu att Isolde åtminstone somnar på armen i soffan och sen sover några timmar i sin säng. Så vi kan sitta uppe lite utan barn.

Men nu ska jag lägga mig och lyssna på regnet en stund och hoppas somna in så fort som möjligt.

Imorgon blir det nya upptåg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar