måndag 3 september 2012

Nystart och veckoplanering

Ah, klockan är 21:21 och BÅDA barnen sover. Det är så man knappt tror det.

Ja första dagen på det nya livet har gått galant. Har känt mig mätt hela dan och inte direkt sugen på nått. Det som är riktigt sjukt med viktväktarna är att man äter så mycket så man nästan mår illa både frukost, lunch och middag. Och ändå finns det propoints, points eller vilket program man nu följer, kvar så det räcker till TVÅ mackor till sitt kvällste. Förra gången jag var med i viktväktarna, innan jag blev med Sebastian, hade jag problem varenda kväll. Försökte ju spara lite på pointsen till middagen. Snålade till frukost och lunch, och sen på kvällen fick jag smälla i mig massa bara för att jag var tvungen att äta upp dom points man var tvungen att äta varje dag. Fick ju bara spara 4 om dan. Nu får man inte spara på nått, utan måste äta dom propoints man blivit tilldelad.

Så nu sitter jag här med en kopp te och två smörgåsar med både kalkon och ost på.
Nu är mål nummer 1 att gå ner 5% av min kroppsvikt. Det ska väl snart vara gjort. Hoppas jag.

Den här veckan kommer fokus ligga på att komma in i det nya programmet från viktisarna. Sen ska vi börja höststäda här hemma. Rensa, kasta, sälja, möblera om och fixa ordning inför hösten.
Imorn tänker jag börja med vardagsrummet tror jag. Eller garderoberna i hallen.

Fint ska det bli ialla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar