onsdag 26 september 2012

Mormormys


Idag på morgonen har jag varit hos mormor och myst med te och stick/virkmönster.
Tänkte att jag skulle försöka ännu en gång att lära mig sticka och virka.
Har jag nått kreativt att ägna mig åt på kvällarna när barnen somnat.

Jag älskar att vara med mormor. Kommer ihåg hur det var när jag och mina äldre syskon var små och var nattbarn hos henne. Huuur mysigt som helst. O´Boy och rostade mackor med svartavinbärsmarmelad på till kvällen. Mmmm.

Igårkväll var Mattias och Cissi här. Mys. Fick ett biobesök i present. Kommer knappt ihåg när jag var på bio sist. Men det var när jag såg Eclips tror jag.

Sebastian har för övrigt börjat packa matsäckskorgen vi packar på barnsången.

"Den, mör, diss, mat, fhduasosonn" och för er som inte förstår Sebanianska:

"Bröd, smör, ost och tomat. Och lite persilja över"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar