lördag 8 september 2012

Lördag


Idag har Erik jobbat och jag och barnen har haft storstädning. Det gick väl sådär när man måste stanna upp stup i kvarten för att amma, trösta, byta blöjor, fixa mat och allt det där andra. Men det blev gjort så nu är det rent och väldoftande.

Maten har funkat kanon idag. Frukosten var ju som vanligt. TIll lunch blev det ris och kycklinggryta med mycket grönsaker i.
Och eftersom det är lördag idag lyxade jag till soffkvällen med räksmörgåsar. Smaskigt.
Nu har jag bara en dag kvar, sen är det dags för första vägningen efter start. Känner mig både spänd, förväntansfull och nervös. Är lite orolig att det inte ska ha hänt nått.
Man vill ju liksom inte börja med ett nederlag.

Men jag tar imorn först. Då kommer storebror med fru och barn hit på fika. Det ska bli riktigt mysigt. Träffar dom ju inte så ofta. Tyvärr.
Men nu ska jag dricka upp mitt te och sen knoppa.

Känner på mig att min lilla nyckelpiga kommer vakna mååånga ggr inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar