tisdag 4 oktober 2011

Öppet hus och Fetbilder

Ja idag har vi återigen varit på öppet hus i kyrkan. Sebastian tycker att det är döömysigt. Försökte mysa idag igen, med en liten tjej, men hon fattade nog inte riktigt vad det var han ville.
Bara han inte blir en sån där våldsmysare vid vuxen ålder, sånt kan lätt missuppfattas.

Satt tidigare idag och tittade lite på bilder från sommaren och insåg en sak. Jag måste skriva en rättelse från tidigare inlägg. Det räcker INTE att vara skitviktig.

Jag har ju ingen hals. Det är som en stor klump mellan min överkropp och huvet.
Det räcker inte ens att säga tjock. Jag är tjock, fet, mullig, kraftig, kolossal, rund, stor och "välväxt".

Att äta sallad för resten av mitt liv är nu som bortblåst. Jag får äta luft och leva på kärlek resten av livet. 
Eller ja i alla fall kanske lite sallad, ett par gånger i veckan. Eller kanske jag skulle sluta äta kakor. Men jag äter ju inga kakor. Nästan. Får sluta med popcorn på fredagarna. Och läsk.
Och kanske gå ut och gå utan Sebastian en gång i veckan. Lite raskt. Eller ganska raskt. Och kanske varje dag.

Plan för veckan:
1. Gå ut och gå minst 3 kvällar utan Sebastian
2. Bara fika hos Liselott ikväll och kanske lite grann på söndag
3. Äta något lite lätt på Torsdag när jag ska ut med mamma. Eller kanske inte lätt men något gott.
4. Resten av veckan blir det makrill i tomatsås, eller morötter

Det finns i alla fall en kille som alltid blir bra på bild. Min älskling. (Eller mina älsklingar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar