tisdag 11 oktober 2011

Kakbuffé och gamla tanter

Ja idag har vi varit på servicehuset jag och Sebban. Ja tillsammans med mormor förstås.
Det var tisdagsträff med kyrkan och kakbuffé med lotteri och auktion. Lite speciellt med bak-auktion men man ska ju uppleva allt en gång i livet säger dom ju.
Det var mysigt. Tycker att det är härligt att komma till jobbet och både tanter och personal efterfrågar mig. Alla vill veta när jag ska komma tillbaka. Börjar iofs tro att det är så de kan hålla sig borta den dagen jag kommer.

Nej då men det känns skönt att de vill ha mig tillbaka. Får se när jag kan komma och jobba igen bara. Våra tider krockar ju hela tiden.

Debatterade lite idag på efter tios hemsida på facebook. De ville veta ifall det är ok att dricka vin när man ammar. Svaret är NEJ!
De ville veta hur gammal bebisen ska vara innan man kan lämna den med barnvakt för att typ åka till stan och gå på restaurang. I fredags när jag var ute med mamma och syrorna, det var första gången jag var på restaurang utan Sebban sen han föddes. (han är nu 14 månader) Och jag hade inte ens barnvakt. Han var hemma med sin pappa.
Det verkar väldigt främmande för en del människor att man faktiskt kan ha egentid och vårda om sitt förhållande hemma på kvällarna när barnen lagt sig. Tragiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar