torsdag 26 januari 2012

Han, Hon eller Hen?

Varför varför varför är allt jag kan säga.
Är det verkligen så fel att det faktiskt är han eller hon?
Detta jävla "könskrig" som ständigt sker mellan extrema feminister och "vanligt" folk. Jag förstår inte.
En flicka är en flicka och en pojke en pojke. Flickan är en hon och pojken en han. Svårare än så är det inte.
Varför måste vi könsneutralisera alla?
Faktum är att det faktiskt är skillnad på män och kvinnor, flickor och pojkar, tanter och farbröder. Kan vi inte acceptera varandras olikheter istället för att hela tiden sträva efter att vi ska vara samma?
Män och kvinnor ser inte likadana ut, kvinnor har vagina och män har en penis. Män är fysiologiskt starkare än kvinnor. Rent generellt tänker vi inte på samma sätt, handlar inte på samma sätt (då menar jag inte på Ica), ÄR inte på samma sätt. Varför ska vi lära våra barn att det finns fler kön än män och kvinnor när det inte är så?
En man som är född i fel kropp är ju ingen han, han är ju en hon och vice versa. Antagligen har han (hon) känt hela livet att något inte stått rätt till och i vuxen ålder då åtgärdar det som var fel.   

Så nu vill jag veta: vilka människor är det som ska gå under benämningen Hen?

3 kommentarer:

  1. De som man inte vet könet på och som man av respekt inte vill kalla för den eller det.

    Vad spelar det dig för roll om jag benämner en person som "hen" tills jag fått reda på vad hen har för kön? Hur kan det vara så provocerande att du måste skriva ett argt blogginlägg om det och länka till det på Familjeliv - sajten där för övrigt 80% stavar fel och använder ett rent hemskt språk.

    Att kalla någon "hen" är inte att ta ifrån henom könet, tvärtom. Det är att inte pådyvla något som kanske inte finns där. Problem med det?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHAHA...ja det var ju tydligen en så pass intressant länk att DU klickade dig hit.

      Med handen på hjärtat orkade jag inte skriva om allting en gång till därav länken.

      Och vad spelar det DIG för roll om jag kallar en person den eller det innan jag vet vad är för kön? Har klarat mig hela mitt liv utan ett sånt ord som Hen och känner faktiskt inte en enda människa som använder det. Dom verkar ha klarat sig dom också.

      Om du hade lyssnat lite mera på feministerna i TV som starkt förespråkar detta, skulle du veta att de tycker att vi ska kalla vem som helst för Hen. Även ifall vi vet vad personen faktiskt har för kön.

      Radera
    2. Hen betyder ju höna på engelska... Jävla smygfeminism, skäms på dig anonym. Mvh kusin It...:-)

      Radera