onsdag 18 januari 2012

Finn-Invasion

Ja av finnar. Denna härliga (?) kropp jag lever i, full av gravidhormoner, ploppar ut finnar hela tiden. Ungefär var tredje dag säger jag till Erik: "fast idag ser det ganska bra ut i ansiktet va?". Svaret blir: ja. Dagen efter är dom där igen. I hela ansiktet. Eller ja på sidorna och på hela hakan i all fall.
Jag kommer snart se ut som en enda stor finne. Och då menar jag inte som Arja.

Så inte nog med att man har börjat förnimma små svarta skäggstrån på hakan man måste ta bort med pincett en gång i veckan, man ser fortfarande ut som en tonåring.
Coolt ändå, både som en gammal skäggig tant och som en tonåring.

Eller vad fan säger jag, det är inte coolt ett skit, och jag har inte alls skägg på hakan. Inga finnar heller. Ser ut som en annons för Maybelline underlagscreme. Helt naturligt. Utan underlagscreme.

Så nu ska jag ta min vackra bebishud och mitt superglänsande jättefina hår som är som taget ut en reklamfilm för schampo, och min extremt vältonade kropp som ser ut att vara hämtad ur ett nummer av Sports illustrated  och lägga mig. (Tänk om det skulle vara så där imorgon när jag vaknar? Hoppas hoppas hoppas!)

1 kommentar:

  1. Haha, du det där med finnar har jag inte varit med om...grov acne snarare;) visst är det tur att man älskar sina barn så förbannat!!

    SvaraRadera