fredag 6 januari 2012

Du för oväsen och jag misshandlar min son??

Jo tidigt tidigt imorse ringde Erik till störningsjouren eftersom grannarna under oss fortfarande spelade hög musik, skrek och gapade och smällde med dörrar när klockan hunnit bli 5 på morgonen. Störningsjouren kom hit, ringde på dörren till grannen som öppnade. Han blev minst sagt förbannad över att någon ringt och klagat. "är det grannarna över mig så kan jag ju säga att deras unge skriker hela nätterna". Nja inte riktigt sant eftersom Sebastian sover hela nätterna. Från den dagen han föddes tills för två månader sen (när han slutade amma) vaknade han en gång per natt för att äta. Vissa nätter har han vaknat till några gånger för att han velat ha sin napp men så fort han fått den har han somnat om igen. Så jag vet inte riktigt vilket barn han menar.

När störningsjouren sen gått igen och grannen smällt igen sin dörr, gick han raka vägen ut på balkongen i sällskap med andra för att röka. Ute på balkongen börjar han skrika och härja om att anledningen till att vår son skriker så mycket är för att vi misshandlar honom.

Eller så kan det ju vara så att han är ett och ett halvt år, älskar att klättra och riva och blir förbannad och skriker när:

1. han inte får vara ute på balkongen i bara blöja när det är 2 minusgrader ute
2. han inte får riva ut spritflaskor från spritskåpet
3. han inte får klättra upp på handtaget till ungslådan för att sen sträcka sig upp och lägga händerna på spisen
4. han inte får äta pepparkakor precis innan maten
5. det inte finns några pepparkakor utan dom är slut
6. jag tar nappen ifrån honom när han leker

Kan det kanske vara så att han skriker ibland på grund av det?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker om era grannar. Jag kanske flyttar in hos dom? Dom verkar trevliga!

    SvaraRadera
  2. ja grannar får för sig så mycket

    SvaraRadera