tisdag 30 augusti 2011

Ett helt år

Ja tänk att det gått så lång tid efter att Sebastian kom till världen.
Och tänk så mycket som hänt sen dess. För hans del har han lärt sig vem han är, att sitta själv, krypa, stå, gå, fått tänder, äter vanlig mat, känner igen människor han träffar ofta, och inte nog med det. Han vet också vad han absolut inte får göra men gör det ändå.
Tänk att man lever i ungefär 100 år nu för tiden och hinner med så mycket redan på första.
För Eriks del har han gått från 50% till att jobba 100%, börjat spela fotboll igen för att ännu en gång sluta, kört i diket med bilen en gång och fått punka på samma däck 2 gånger.
Själv har jag INTE gått ner de där gravidkilona jag skulle, har INTE skrivit färdigt min bok och har INTE börjat jobba än. 
Tillsammans har vi flyttat en gång. (räknar vi en månad innan sebban kom, 2 gånger)
Det här året som kommer nu är det året jag blir 30.
Här är en liten lista på saker jag ska göra det kommande året.

1. Tappa kilon (säger inte hur många ifall det bara blir 2)
2. Skriva färdigt min bok (eller iallafall skriva på min bok)
3. Lära mig mer om vilka svampar man kan äta (och vart man kan hitta dom)
4. Vara mera i skogen och leta efter svampar, bär och annat man kan äta
5. Öva på min koordination så jag inte behöver vinkla persiennerna varje gång jag spelar Zumba på Wii

När ett år har gått kanske jag åtminstone har gjort 2-3 saker på listan. Det är bara att hålla tummarna och se fram emot mitt 30:de levnadsår.

Heja livet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar