söndag 28 augusti 2011

När upphör vänskap?

Jag har funderat lite på när vänner slutar vara vänner. Vad händer egentligen när vänskap upphör?
Ibland är det ju så att man gör varandra illa. Och varför skulle man vilja vara vän med någon som gör en illa?
Sen ibland är det ju så att vänskap bara rinner ut i sanden.
Själv kan jag aldrig förlåta mig själv för de vänner jag på nått konstigt sätt lyckats kasta bort i livet.
Vänner är ju den familj man själv väljer, och ens familj skulle man ju aldrig drömma om att kasta bort.
Däremot verkar det vara svårare att få en vän tillbaka än om man skulle bli osams med en familjemedlem.
Det händer ju faktiskt att man blir osams med ett syskon eller så, men det där är ju snart glömt.
En vän är förlorad när den är förlorad. Oftast går sånt inte att fixa. Men jag kan ju älska en vän lika mycket som ett syskon. Vilket betyder att egentligen skulle vi kunna vara osams hur länge som helst men alltid hitta tillbaka till varann.
Vänskap är ju som ett kärleksförhållande. Man måste jobba på det hela tiden. Båda två. Annars är det dödsdömt.
Kanske själv skulle ta mig i kragen och jobba hårdare på alla mina relationer. Både kärleks/familje och vänskapsförhållanden. Jag börjar..........NU!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar