torsdag 25 augusti 2011

Pengar, pengar, pengar

Eller rättare sagt bristen av densamma.
Det är ju inte så att vi är utblottade, vi har ju pengar som räcker till det som är nödvändigt plus lite till.
Men jag tycker att det är lite tragiskt att så mycket i livet ska styras av hur mycket pengar man har. Eller inte har.
Vi vill ju väldigt gärna köpa ett hus, och när det just nu är ett till salu som vi väldigt gärna vill ha ja då har vi ju inte riktigt så mycket pengar vi måste ha.
Jag skulle så gärna vilja starta en egen firma, där jag är boss över mig själv och där jag själv får bestämma vad jag vill göra för nått. Vill jag sälja kapsyler till Italienare så gör jag det. Men givetvis måste man själv ha pengar för att få låna pengar.
Jag ska givetvis vara nöjd med det jag har, en ny bil, en stor lägenhet i ett ganska attraktivt bostadsområde och pengar varje månad för att kunna göra lite ditt och datt och kan köpa lite sånt jag inte behöver. Men visst är det väl så att vi alltid vill ha lite mer än vad vi har.
Men det är nog sånt som helt enkelt ligger i människans natur.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar