tisdag 8 oktober 2013

Helt oacceptabelt

Tittar på nyheterna och ser en gammal dam med hemtjänst, som haft över 60 olika vårdare på ett år. Detta mina vänner, innebär en ny varje vecka. Plus lite till. 

Det är ta mig fan helt oacceptabelt. Hur jävla dålig arbetsplats måste det inte vara, ifall inte en enda vikarie vill stanna kvar? Under sommaren, när det är semestertider, då kan det ju bli ett par fler vikarier än resten av året. Och då kan det ju också dyka upp lite nya. Och om vi säger då att det är 15 stycken som är fastanställda i det här hemtjänstområdet, så är det ändå 35-40 vikarie på ett år. 

På servicehuset där jag jobbade förut, har det nog fan inte ens varit så många olika vikarier under dom sju och ett halvt år som gått sen jag började där. 

Ja ibland blir jag verkligen rädd över hur det kommer se ut när jag blir gammal. Det är bäst att bli en krösus, så man kan ha en Hulda hemma som tar hand om en. 

BLÄ!! 

Idag har vi haft det bra förresten. Lek i trädgårdsföreningen med lite nya bekantskapsmammor och barn, barntimmar, och så har jag haft lite semester. Ja jag har jobbat alltså. Imorn blir det städning här hemma. Och tvättvikning.  

Tjihooooo!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar