söndag 20 oktober 2013

Fredag-söndag

Den här helgen har varit allt annat än lugn. I fredags åkte jag och mamma till Ullared redan klockan 4 på morgonen. (Vilket var extremt segt med tanke på att jag jobbade kvällen innan och dessutom inte lyckades söva Soldan förrens efter 22.) 

Det var ett bra besök i Ullredet iallafall. Hittade allt jag skulle ha och vi var klara redan vid 12.

I lördags hade ju Sebastian gympa i vanlig ordning. Efter det åkte vi till Maxi för att storhandla. Inne på Maxi bestämde jag att jag skulle hem och sätta igång med storkok. Så hemma plockades det fram kastruller, stekpannor, bunkar, byttor och diverse redskap. Sen lagades det köttfärssås, korvgryta, kasslerlåda och kycklingpaj. 

På kvällen var det kalas för Ludvig som fyllde 7(!) år. 

Idag började vi med att åka hem till mamma för att lämna Isolde. (Sebastian var redan där då han sov där natten till idag.) Sen åkte jag och Erik till Scandic för lite frukostbuffe. Erik fick det i födelsedagspresent av mamma och Janne. Frukost, plus barnvakt under tiden. 

Vi har ju börjat gå på knattebio med Sebastian på söndagarna. Varannan söndag, varannan gång. Idag var det min tur. Lilla Anna och långa farbrorn blev det för oss. Supermysigt. Upplägget är ju liksom bra för alla. Alla får egentid. Barnen får egentid med varsin förälder, och vi får egentid med varsitt barn. 

Hemma igen var det åter dags för matlagning. Idag blev det dillkött, wok och viktväktarkorvpanna. 

Så nu är frysen full igen med färdig, men hemlagad mat. 

Och imorn börjar en ny vecka full av aktiviteter. Frågan är bara vad vi ska hitta på på onsdag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar