lördag 11 augusti 2012

Nya tag

Ja nu är det verkligen dags för lite nya tag i vardagen.
Är ju återigen länge sen jag bloggade nu men semestern och barnafödande har tagit mycket av min dyrbara tid.
Men nu är hon äntligen här. Vår älskade fina prinsessa, Isolde. Vattnet gick tidigt en morgon men värkarna var så långt borta att de inte syntes till på lääänge. En och en halv dag efter vattenavgången började det komma värkar på riktigt.
När det sen kom krystvärkar tog det 2 minuter för henne att visa sig.

Så nu ligger hon där i spjälsängen och sover. Liten, vacker och alldeles underbar. För vår lilla prins Sebastian har det gått relativt bra att få en lillasyster. Man märker på hans humör att det har varit en stor omställning i hans liv att inte längre vara enda barnet. Men man märker inte riktigt rivalitet. Han blir ju på lite dåligt humör när Erik håller i "babbössen" och tycker att hon gott kan gå till mamma. Men på det stora hela har det gått bra.

Erik har sin sista pappadag idag (de här tio första) och imorn börjar han jobba igen. Ska bli skönt på sätt och vis att få tillbaka vardagen. Det är underbart när han är ledig och hemma, men för barnens skull (och min egen) behöver vi få tillbaka vardagsrutinerna igen. Och Erik har ju varit pappaledig OCH haft semester i ett svep så nu är det lite drygt en månad han har varit hemma.

Och sist men inte minst. Inga löften eller så men nu blir det viktisarna igen, så jag kan bli av med först och främst gravidkilona. Sen ska jag väl satsa på att bli av med 25-30 kilo till. Men mitt första delmål är att komma ner till 80 kilo. (Tänk att jag avslöjar nästan min vikt här nu)

Så nu är det bara att hålla andan, be en bön och ta språnget!

1 kommentar:

  1. Ett jätte stort grattis! Nu längtar ja tills vi kommer & hälsar på! Måste bli snart innan prinsessan blir för stor! Kram fia

    SvaraRadera