måndag 13 augusti 2012

Man är inte dummare än man gör sig....

....och inte fulare än man ser ut.

Idag har vi varit på BVC med Isolde. Gick bra. Hon växer som hon ska. Och ikväll blev nästan lyckan gjord när BÅDA barnen sov klockan 21. Isolde har inte somnat för natten tidigare än 23 sen vi var i Ekfors. Gött mos.
Idag fyller min älskling 27 år vilket påminner mig om att jag själv går in i en ny typ av box nästa månda g. Boxen för dom mellan 30-40. Gör inte så himla mycket. Funderade idag på vad jag har hunnit med på 30 år.
Skaffat mig många vänner under olika perioder i livet. Pratar knappt med några av dom längre men för stunden var de hela mitt liv.
Har skaffat mig en yrkesutbildning.
Har arbetat inom en rad olika yrkeskategorier.
Flyttat hemifrån.
Varit på språkresa i England.
Flyttat ihop med en pojke.
Köpt en lägenhet med pojke.
SÅLT en lägenhet ihop med pojke.
Förlovat mig med pojke.
Fått 2 barn ihop med pojke.

Det råder inte direkt brist på stora händelser i livet. Dom små ska vi gå in på en annan dag.

Har nu iallafall gjort färdigt min ultimata önskelista. För i år. Den lyder som följer:

1. En brevkurs från viktisarna
2. Presentkort på HM ( så jag kan köpa nya kläder när jag lyckats med viktisarna)
3. En elvisp med degkrokar ( inte från rusta)
4. En elevationssäng med höj och sänkbart i båda ändar
5. Platt-TV med inbyggd DVD till sovrummet
6. Bärsjal så jag kan amma Isolde samtidigt som jag hjälper Sebban med badet, maten, kläderna, kritorna, vatten att dricka och blöjbytet
7. En ny bil
8. En bostadsrätt i Tokarp
9. Ett hus i Tokarp
10. En miljon så jag kan köpa 8 eller 9.
11. Presentkort på Ikea så jag kan piffa upp hemmet lite
12. Sist men inte minst, pengar alternativt presentkort hos frisören så den här hemmamamman kan klippa sig.

Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar