torsdag 23 februari 2012

"Varför ska han inte vara på dagis?"

Ja varför ska han inte det och hur kommer det sig att du tycker att det angår dig?
Jag blir attackerad varje vecka av någon som anser sig veta bättre än jag vad som är bäst för mitt barn.
Och jag blir så in i helvete trött på det.
Jag skulle gärna vilja veta vad du tror att ditt/dina barn får på dagis som mitt inte får hemma.
Kan ju dessutom säga att mitt barn får en del saker som DITT barn INTE får.

Idag är det så främmande för folk att man som förälder väljer att vara hemma. Och ja det är faktiskt ett val idag. För 50-60 år sen var det verkligen inget val. Då fanns inte barnomsorg och mammorna var så illa tvungna att vara hemma med barnen vare sig de ville eller inte. Det bara var så. Mannen var den som försörjde familjen och kvinnan tog hand om barn och hemmet. (Ja så länge de inte var ensamstående förstås, då fick nån grannkärring förbarma sig över barnen medan mamman jobbade)
Idag har faktiskt vi kvinnor och män ett val att antingen vara hemma ELLER lämna våra barn på dagis för att gå och arbeta. Att vara hemma har varit mitt val så lägg för fan av. Jag har dessutom aldrig sagt att jag tänker vara hemmafru hela livet. Men NU ska jag vara hemma så mina barn slipper vara på dagis.

Säger dessutom dagis i protest. På min tid skulle man lära sig räkna, skriva och läsa i skolan. Tiden innan skolan var det lek som dominerade. Vad är det vi försöker skapa? Nån jävla elitgrupp människor som redan ska kunna allt innan de börjar skolan. Nej låt barn vara barn så länge de kan. Vuxenlivet håller på tillräckligt länge ändå.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar