söndag 3 november 2013

Snacka om vimsig

Alltså, jag har ju börjat jobba lite grann. När Erik är ledig och så. Jag får ett litet break från barnen och så tjänar jag pengar samtidigt. Pengar som högst troligt enbart kommer gå till semester. 

Och så långt är allt frid och fröjd. Om det inte var så att resten av livet har blivit ett kaos. Jag känner inte riktigt att jag har full koll på den här kombon jobb-familjeliv. 

Men kanske handlar det mycket om framförhållning och planering. 
Tror att jag ska göra ett schema som Lily och Marshall hade igår. Planera varenda minut. Eller typ.

7:03 - stiga upp
7:04 - besöka skithuset för morgonkissen
7:06 - plocka fram frukost
7:08 - bråka med barnen för att få ta av nattblöjor
7:13 - äta frukost
7:14 - bråka med Sebastian så han sitter kvar vid bordet och äter, istället för att ta med sig frukostmackan in i vardagsrummet och kleta och smula överallt
7:15 förlora mot Sebastian 
 
Ja ni förstår modellen.
Om jag planerar så här i förväg för hela dan så kanske vi i fortsättningen kommer komma till sånggrupperna i tid, napp till Isolde kommer alltid vara med, och jag kommer bli en mer harmonisk människa? Värt ett försök iallafall. 

Ja igår var vi på Halloweenkalas hos Ånka. Supermysigt. Tack Ånka! 

Idag ska Erik och Sebban på söndagsbion och jag ska planera för nästa vecka. Eller typ vardagarna. Eller iallafall planera för imorgon. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar