tisdag 19 november 2013

Önskelista

Ja mina vänner, nu är det snart jul igen och den där riktiga höst/vinterkänslan har äntligen lagt sig som en mjuk filt i vårt hem. Redan klockan fyra på eftermiddagarna är det mörkt ute och värmeljusen lyser för fullt i var och varannan vrå här hemma. Innepysslandet har startat och likaså bakandet. 

Blir ju första julen här i "huset" för oss. 
Leksakskatalogerna har börjat ramla in med posten och Sebastian har önskat sig......allt. Ja allt utom det han redan har. 

Min egen önskelista ser nog ut såhär:

* En kitchenaid (varför bryta en tradition?)
* En iPad
* Att Isolde ska börja sova på nätterna
* En ny symaskin då min dött
* Att vi nästa år slipper springa till kyrkan 4 ggr i veckan, för att Sebastian vägrar klä på sig, gå och kissa och äta upp sin frukost. Och för att Isolde bara ligger på golvet och sprattlar när man ska klä på henne
* Att jag ska lyckas hålla fast vid viktväktarprogrammet och vägra ge mig
* Ett frisörbesök (även det en stående punkt på min önskelista) 

Och sist men inte minst, denna fantastiskt fina stekgryta på 7(!) liter. Gött mos! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar