onsdag 21 mars 2012

Tuttfixerad??

Ja det kan man undra.
Sitter på facebook och får helt plötsligt se ett par stora bröst i bild. Det är lillebror som tydligen gillat någon random tjejs bröst.
Tänker då på att jag faktiskt sett flera såna bilder på FB. Undrar lite över hur det kommer sig att man lägger ut såna bilder på sig själv.
Med tanke på att det kommer in flera hundra, ja ibland ett par tusen Gilla och rätt många kommenterar kan jag tänka mig att det är ett hyfsat bra sätt att få uppmärksamhet. Tjejer som kommenterar säger oftast "gud vad patetiskt" och "lägg ner för fan". Medan många ganska patetiska killar frågar "har du någon pojkvän?". Som om hon vore en intressant person med underbar personlighet och passar ihop med just den här killen som handen i handsken bara för att hon råkar ha snygga bröst.
Sen kommer det kommenterar som "wow va du var snygg". Hur kan man se det när bilden bara visar två stora bröst? Sen finns det ju även dom då som tror att alla tjejer som INTE har en jättepeppad kommentar att komma med, är avundsjuka på tjejen för att hon har så fina stora (silikonfyllda?) bröst.
Allt jag kan tänka på är att tjejen uppenbarligen inte har så bra självförtroende eftersom hon anser det så viktigt att lägga ut en sån bild där ändå tanken är att killar ska dregla över bilden och ösa komplimanger över henne.
Funderar lite över mina egna bröst. Hade som 20 åring en stor C-kupa och klarade penntricket galant. Nu snart 30 år gammal och ammat ett barn är det fortfarande en stor C-kupa. I vissa BH-ar en D-kupa. Och nu skulle jag inte ens kunna göra penntricket med ett helt pennfodral knökfullt.

Tänker tillbaka till den där dagen i simhallen. Tänk att ha fått 3 barn, vara i 35 årsåldern och brösten fortfarande såg ut som om man var 20.
Härliga tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar