tisdag 29 november 2011

Vem ska då arbeta?

Igår såg jag som hastigast på efter tio på fyran, med Malou.
Där pratade dom om entreprenörskap och eget företagande. Blondinbella som numera är Malous följeslagare tyckte att fler kvinnor skulle VÅGA ta klivet och bli egna företagare. Vi behöver MYCKET mera kvinnliga egna företagare.
Först funderar jag lite över det här med att våga ta klivet. Jag skulle inte ha några som helst problem med det, om jag visste att jag hade min ekonomi säkrad ifall företaget går åt helvete. Annars skulle jag sitta där med ett barn att försörja och skulder till banken jag aldrig skulle kunna betala tillbaka.

Sen undrar jag hur det skulle se ut om alla som faktiskt har en önskan om ett eget företag skulle se till att "skaffa" sig det. Vilka ska då jobba? Det skulle ju inte finnas någon att anställa eftersom alla andra också har egna företag. Och hur skulle konkurrenskraften se ut? 

Nej det är nog tur både för blondinbella och alla andra att alla kvinnor INTE har ambitionen att bli egna företagare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar