lördag 6 juli 2013

Timmis?

Jag skulle behöva ett timmis ibland. En barnparkering där jag kunde lämna in barnen lite så där som dom där boxarna på Ikea man kan låsa in sin jacka i. 

Bara nån timme lite här och där när jag behöver. Två timmar ibland kanske. Så kunde barnen få vara med nån söt Mary Poppins som tog med dom på ett litet tecknat äventyr, medan jag tvättar tex. 

Ofta ser tvättrutinen hemma ut så här:

På morgonen efter frukost sätter jag alltid på en maskin tvätt. (Om maskinen inte redan är full med blöt tvätt sen dagen/dagarna innan)

När den är färdig och jag tänker hänga den så är det alltid nått som hindrar. Sebastian eller Isolde är det oftast. 

Sen nån gång vid tio på kvällen när Isolde somnat, har jag helt glömt bort den där tvätten som legat hela dan i maskin. Så nästa dag måste jag köra en sköljning innan jag kan hänga. 

Detta gör att det vissa veckor blir tvättat 2 maskiner på en hel vecka. 

Men jag ska inte misströsta för det. Vissa veckor tvättar jag 2 om dan. I en hel vecka. 

Men till timmis. Jo idag behövde vi timmis. Vi var på Ikea på förmiddagen och köpte nya utemöbler till altan. 
När vi sen kom hem och skulle skruva ihop alla Ikeagrejer så ville ju givetvis både Sebban och Soldan hjälpa till. 

Men som dom flesta föräldrar vet så brukar det inte riktigt vara till hjälp när barnen är med. Så i panik fick jag ringa till Kristoffer som så snällt tog hand om barnen en stund. 
Så nu är det bara lite finjusterat lull-lull kvar så kanske det blir riktigt trevligt där ute. 

Och barnen fick en egen utemöbel. Den sista dom hade. Utställningsexet. Som vi fick 150kr billigare. 

Flax!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar