torsdag 23 maj 2013

ALV

Ojojoj, igår hade vi en helt fantastisk dag jag och barnen. Tidigt på morgonen åkte vi till Astrid Lindgrens Värld med mamma och Emilia. 

Det mest fantastiska med det stället är att så fort man kliver in på området blir man en sjuåring igen. 

Eller ja, jag och mamma blir det iallafall. Emilia skäms mest för våra knasigheter. Som när vi ville sjunga för Kling och Klang. Den där "Kling är korkad sååå det smäller......." Ja den, då gömde sig Emilia bakom husknuten. 

Men vi hade det himla mysigt. Lite regn sådär på morgonen och en stund på förmiddagen, sen sprack det upp och blev soligt och skönt. 

Vad kan jag mer tänkas ha att berätta? 
Jo, Erik har ju fått ett sommarjobb. Onödigt säger jag, nödigt säger Erik. Så vi får väl se vart det leder. Om jag så småningom också kommer finna det nödigt, eller om jag bara kommer se att vår semester och alla sommarplaner flög ut genom fönstret. 

Men nu ska den här suuuupertrötta mamman gå och sova. Lär ju få besök i natt. Av barn. Och imorn ska vi på tårtkalas. Så, Godnatt! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar