lördag 16 mars 2013

Fjärde veckan.

Idag går vi in i den fjärde veckan hemma hos mamma. Dom tre veckor som redan gått har funkat helt ok. Men jag känner mig fortfarande ivägen.
Och jag kan inte för mitt liv förstå hur det kommer sig att själva arbetet i huset har stannat av.

Det har inte varit en enda människa där nu på över en vecka. Jag undrar vad dom sysslar med. En hall ska tapetseras, en rad golv i Sebastians rum ska läggas + golvlister. Sen ska fläkten i köket installeras, bänkskivan läggas dit och spishäll, diskmaskin, diskho och blandare ska sättas dit. Och sist ska det sättas dit golvlister i kök och hall. Sen är det ju klart. Fan!

Nu får snart byggfirmor en plats på min hatalista. Där finns också:

* bilförare
* tjuriga pensionärer
* busschaufförer som kör som om dom stulit bussen
* dom som grusar på vintern för att dom inte ens lämnar 40 cm av vägen där man skulle kunna dra en
   satans pulka utan att den går sönder
* såna där översittarvuxna som går före barn i kön, bara för att dom kan

Det finns säkert fler men dom har jag glömt för stunden.

Nej nu ska vi baka blåbär/hallonpaj och njuta av en härlig lördag tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar