torsdag 22 augusti 2013

Jobb, kalas och mammaintetrosor

Nu kommer det bli lite tråkig sammanfattning av veckan som varit hittills. Plus lite till. 

Nu har ju alla familjemedlemmar äntligen fyllt år, och Sebastian fick sitt efterlängtade lekhus. Ja tillsammans med Isolde förstås. Så dom inte ska bli osams om vems hus det är. 

Kalas med nästan hela familjen blev det och Sebastian fick massa fina presenter. Bamse-lotto från 4 år var väldigt populärt,  och han fixade det galant. Trodde han skulle ha svårt att sitta still, och inte riktigt ha koll på när det är hans tur och inte. Men han fixade det. Stora killen. 

Sen har jag gått bredvid på ett nytt jobb. Var väldigt stor skillnad på det och hemtjänst, men det var trevligt. Jag klarade det galant ;)
Och imorgon ska jag jobba mitt första riktiga pass som vikarie. Känns skönt. Får Erik egentid med barnen, dom får egentid med pappa, och mamman får semester. Typ :P

Hade besök häromdan av fina Emma och barnen. Isolde tyckte då att det kändes helt rätt att krypa ner i vagnen hos Sigge och attackera honom. Han tyckte visserligen det var mysigt. I 2 sekunder. 

Ja!! en helt fantastisk sak hände häromdan också. Kommer ni ihåg den där gången jag hittade mammatrosor, och vilken euforisk bubbla jag levde i? Samma känsla infann sig häromdan på Ikanohuset, när jag inte hittade mammatrosor. Jag hittade fina, sköna, lite större trosor, fast inte stora utan små, som inte hamnar under den sladdriga degmammamagen, utan håller liksom in den utan att för den skull vara mammatrosor. Euforisk känsla igen. 

Här kommer lite bilder. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar