tisdag 6 augusti 2013

Den som ger sig in leken.......

......får leken tåla. Ja jag vet det. Och jag har ju liksom varit med och skaffat barnen. Varit delaktig i barnskaffandebeslutet. Men however, jag har INTE varit delaktig i beslutet att dom ska hänga i mig vart jag än går.

Isolde får jättegärna vara med mig i badrummet. Vad jag än gör där. Kissar, bajsar, duschar. Men hon måste kanske inte skrika och tjuta samtidigt. 

Det gör väl ingenting om hon hänger med sina händer över badkarskanten när jag tvättar mig. Men att behöva höra hennes skrik och se tårarna spruta, ger en inte riktigt det lugn man gärna vill känna vid kvällningens tvagning.

Och allvarligt, sitta i nåns knä, som sitter och bajsar? Varför skulle man ens vilja det? Det mest spännande är ändå att dom båda två kommer in toa när jag sitter där. OCH dom tar med sig leksaker!

Men jaja, jag kanske ska ta med mig datorn och sitta där inne och muppa när Erik duschar. Eller nej just det, då ska jag ju hänga med händerna över badkarskanten och skrika allt vad jag kan.

I helgen som var har vi iallafall varit produktiva. Vi har kokat jordgubb/rabarbersaft, och vinbärssylt.
varit på kalas, och på badutflykt.

Igår blev det lite vinbärssaft också. Så nu ska vi bara invänta hösten och billiga rödbetor. Erik ska ut i skogen och plocka blåbär och lingon. Sen ska vi lägga in rödbetorna, koka blåbärssylt och lingonsylt.
Sen ska vi nog klara oss över vintern tror jag. Göttgöttigöttgött!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar