torsdag 27 juni 2013

Kräkfest

Och nej det är inte lika roligt som det låter. Det hela började nog när Daniel skulle sova här. 
Han kräktes i sömnen och fick åka hem mitt i natten. Det tar ju ett tag innan man vet om man blivit smittad med magsjuka, men igår efter att Sebastian lagt sig på kvällen och Erik kommit hem från jobbet var det hans tur. I sängen givetvis. Är ju inte så lätt när man är så liten. Man känner ju liksom inte att man behöver kräkas utan det bara kommer. 

Idag har Sebastian dock inte kräkts en enda gång. På dan. Han gick och la sig vid åtta-tiden. En liten stund efter det var det Isoldes tur. Men inte i sängen, nej, på hennes mamma. I heeela knät hade jag spya. 

Bytte kläder på både henne och mig, tog av kuddöverdragen på kuddarna i soffan, och "borstade" hennes tänder med lite tandkräm. Är ju inte så gott med sånt där ni vet. Ja men sen tog det bara 10 minuter så kom det lite till. Ännu ett klädombyte. 

Nu för 45 minuter sen, vid halv tolv typ, borstade jag tänderna och styrde med mina "innanjaggårochläggermig" bestyr, hör jag Sebastian helt förtvivlad. Japp, då var det dags igen. Så nu är det nybäddat, igen!

Det är nästan så man kommer få sitta vak inatt. Fröjderna, fröjderna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar