torsdag 31 januari 2013

Träna??

Jag önskar att jag var en sån där person som älskar att träna. Som kliver upp på morgonen, slänger på mig skorna och ger mig ut och springer före frukost. Som älskar sallad mer än bea, grönsaker mer än choklad och springa mer än ligga i soffan och gosa med barnen.

Varför kan ingen ge mig lite hurtighet? Jag hatar verkligen att springa. Och jag älskar ju mat. Försöker så där insiktsfullt ibland säga till mig själv att jag älskar mig själv mer, men brukar ofta skratta efteråt eftersom det känns så extremt egotrippat att tänka så.

Jag hade ju börjat viktväkta igen. Och det gick bra. Nu har ju dessutom lillfisen börjat vara lite mer nöjd. Så nu är det fan dags igen.

Men träningen tror jag att jag väntar med lite grann.

Nu ska jag försöka mig på att få Sebastian äta frukost istället för zooapor. Får vi se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar