lördag 19 januari 2013

Kalas, förkylning och 6 månader

Japp. Nu har Isolde blivit 6 månader. 4 av dom månaderna har hon skrikit sig igenom. Snart 2 av dom har hon sovit på min arm. Hela natten. Extremt oskönt.

Och Sebastian har nödvändigtvis och sorgligt nog fått lära sig att söva sig själv. Så nu för tiden somnar han i sin säng med en film. Ganska bra under rådande omständigheter men ändp ledsamt att jag själv inte kan få söva honom.

Jag menar, till och med i skrivande stund ligger Soldan där inne och tjutgnäller. Med Erik för omväxlingsskull.

Nu är det bara två dagar kvar tills vi får nycklar till vårt nya hem. Ska bli kanon. Så sen har vi lite drygt en månad (förhoppningsvis) på oss att måla, tapetsera, lägga golv och allt annat innan vi kan flytta in. Tills dess får vi bo hela familjen i mammas vardagsrum. Finns det hjärterum och allt det där.

Idag har vi varit på kalas för Emilia, imorn blir det kalas för Hampus och nästa vecka blir det bankbesök och få nycklar, jag ska till SmePelle, öppet hus börjar igen (wohoooo) och sen vet jag inte. Men trevligt blir det nog.

Just det. Vi är förbannat förkylda här hemma. Tänkte ifall ni ville veta.

By the way: Erik tyckte att jag inte alls är särskilt sexig när jag ser ut så här. Förstår inte riktigt hur han menar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar